Na konferenci SMX East Alli Brenner, Lisa Barone a Paddy Moogan diskutovali o tom, jak vlastně udělat a vytvořit takový obsah, který by přilákal co možná nejvíce lidí a který by se velmi dobře umístil při hodnocení internetovými vyhledávači. Uživatelské preference hrají velkou roli a pokud se obsah uživatelům líbí, rádi se na stránku vracejí, což je určitě mnohem lepší než když se tam zatoulají omylem.
NEW YORK – Celý diskuzní panel expertů na SMX East konferenci ve čtvrtek se nesl v duchu toho, jak vlastně vytvořit tak dobrý obsah, který by byl atraktivní pro odkazy, což je ostatně jedna z největších SEO výzev a hlavně se jedná o jeden z faktorů, dle kterých rozlišujeme dobré a špatné SEO společnosti. Tato sekce byla moderována Debrou Mastaler. Tady je hned několik postupů, které byly vydiskutovány.
Alli Brenner
Podle Alli Brenner, senior SEO manažerce v Sapient Razorfish, potřebujete opravdu „odkazu-hodný“ obsah – to je podle ní naprosto kritický faktor. Můžete klidně použít rozličné persony, abyste s nějakým takovým obsahem nebo alespoň nápady na takový obsah přišli. Ale není to jenom o nejrůznějších osobnostech, ale je to především o tom, co vaši lidé dělají na vaší stránce. Pokud dokážete sepsat a vnytvořit obsah, který je zaměřený na obecenstvo, které čte váš obsah, můžete zaskórovat nějaké ty odkazy.
Demografické údaje neříkají úplně všechno, ale pochopení návštěvníka stránky a jeho smyslu návštěvy je to všechno, co hledáte.
Když vytváříte stránku kategorií, zamyslete se nad smyslem či úmyslem, který vás k tomu vede a hlavně nad smyslem dané stránky. Zkuste se zamyslet nad otázkami, které vaši zákazníci mohou mít, když navštíví vaši stránku. Musíte zaručit to, že stránka splní očekávání uživatele a bude pro něj hodnotná a smysluplná, ta jeho návštěva.
Typy obsahu, které přitahují odkazy:
- Obrázky
- Porovnání
- Videa
- Text
- Grafy a tabulky
Typy pro stránky kategorií, ke kterým chtějí lidé odkazovat:
- Používejte krátkou a specifickou URL
- Dejte do horní části stránky všechny hodnotné informace
Obrázky jsou skvělým způsobem, jak dostat nějaké odkazy k vašemu obsahu. Používejte sociální sítě a média, jako je například Pinterest, Instagram, twitter, Facebook apod. Tyto odkazy jsou nesledovatelné, ale rozšíří ponětí o vašem webu a kdo ví? Třeba se najde někdo, kdo najde váš obsah skrze sociální sítě mnohem rychleji a lépe se mu na ni bude odkazovat. Dejte lidem tlačítka a funkce, na které mohou klikat, aby bylo jednodušší sdílení. Tlačítka sdílení velmi pomáhají. Dostaňte se k blogerům a influencerům, snažte se s nimi navázat nějakou formu komunikace, nebojte se je kontaktovat.
LISA Barone, CMO v OVeritu, mluvila o tom, jak vytvořený obsah nemusí úplně vždy přilákat lidi nebo se jim to nemusí úplně vždy líbit. Musíte vytvořit obsah, který má nějakou hodnotu a smysl a který zanechá v lidech nějakou emoci, řekla Lisa.
Tady jsou typy nejrůznějších obsahů, ke kterým lidé budou odkazovat rádi:
- Evergreen: Je to instruktážní, zacílený na zdroje, autoritu získávající a nestárnoucí téma a obsah. Je to vždycky relevantní, hodnotný a informační obsah, který obsahuje tipy, různá vysvětlení, návody, listy, videa, otázky a odpovědi, obrázky, infografiku a další. Je to zkrátka něco, co zaujme každou generaci.
- Video – obsah s videem nebo videi je tak málo používán a podceňován a přitom je tak důležitý a hraje tak velkou roli. Navazuje to jistý pocit důvěry, je versatilní, lehký na shlédnutí a projití a hlavně se velmi dobře sdílí a spousta lidí jej preferuje namísto syrového textu. Je dobré kombinovat například video a krátký text.
- Data – Důležitost vizualizace a komunikace dat je velmi esenciální a kritická dovednost. Pokud dokážete pomoci lidem porozumět datům, tak jste právě našli zlatý důl. Data jsou všude, můžete je získat z vyhledávání, digitálních inzercí a reklam nebo navrhováním řešení, pomocí CRM, sociálních sítí a databází obchodů. Můžete si také vytvářet vaše vlastní data skrze studie nebo průzkumy. Lidé, kteří budou následně používat vaše vlastní data, vás poté budou muset také ocitovat – hned tu máte jeden odkaz.
Příběhy: Zkuste vyprávět příběh, lidé milují poslouchání nebo čtení příběhů. Pokud dokážete porozumět vašemu obecenstvu, pomůže vám to v psaní toho, co potřebují. Jaké jsou jejich otázky, jaké jsou jejich obavy, jaké jsou jejich výzvy? Jaké jsou jejich „Takže co…“ otázky a zkuste přijít na to, jaké typy příběhů by vaše uživatele zaujaly.
Obsahové háčky vám pomáhají zachytit a vyprávět váš příběh. Tady jsou některé typy obsahových háčků:
- Protichůdné háčky
- Útočné háčky
- Humorné háčky
- Ego háčky
- Evergreenové háčky
Zachyťte svůj příběh tím, že řeknete, kde jste právě teď, ukažte jim, kde můžete jít, představte výzvy či překážky, překonejte tyto překážky a ukažte lidem, proč je to takhle lepší.
Pište jako člověk:
- Buďte uvědomělí
- Vyhýbejte se žargónu
- Ukazujte, neříkejte
- Udělejte to akční
- Nechejte nějaké otázky nezodpovězené
- Napište to jako byste psali pro osmou třídu (jednoduše a svižně)