Věnovat se soukromému podnikání může být dobrá volba. Zejména pokud to člověku vynáší, pokud se tím dá spokojeně uživit. Ale jak všichni víme, nejsou mezi podnikateli jenom ti, jimž se skvěle daří. Najdeme tu i lidi neúspěšné. A to nejen mezi obyčejnými podnikateli, ale i mezi podnikateli internetovými. Kteří byli zpočátku třeba i skálopevně přesvědčeni o tom, že se na internetu nemohou neuživit, že tam se určitě i pro ně najde dost zákazníků. Jenže realita pak byla úplně jiná.
I internetoví podnikatelé se prostě často potýkají s tím problémem, že se u nich nenakupuje tolik, aby jim to zajistilo dostatečnou obživu. Někdy mají weby návštěvníků, a tedy i zákazníků, málo, někdy zoufale málo a někdy tu není třeba ani noha. A bez zákazníků se samozřejmě nedokáže nikdo uživit. Ani kdyby se snažil sebevíc.
A tak se musí webům, které nejsou dost hojně navštěvované, pomáhat. A tou nejdokonalejší pomocí je tu optimalizace pro internetové vyhledávače.
Pokud na internetu podnikáte, ale s pojmem SEO jste se doposud nesetkali, je to chyba, kterou je záhodno co nejdříve napravit. Protože kdo nezná optimalizaci, nezná ani cestu, jak se dostat z problémů souvisejících s nedostatkem klientů.
Zatímco ten, kdo o SEO ví, ví, jak mu tato může pomoci. Tedy že mu může optimalizace zajistit lepší umístění mezi odkazy nabízenými zájemcům z řad internetové veřejnosti internetovými vyhledávači, což je dnes ten nejdokonalejší a nejvýhodnější způsob, jak si zajistit žádoucí návštěvnost webu.
Když se něčí web v rámci optimalizace pro internetové vyhledávače zdokonalí v tom, co na něm vyhledávačům nevyhovuje, když se stane pro vyhledávače co nejdokonalejším, dosáhne dokonalého umístění mezi relevantními nabídkami, a tím získá přízeň publika, ze kterého vznikají zákazníci. A to je prvním předpokladem výnosnosti jakéhokoliv podnikání na internetu.