Skip to content

Nemůžete zvolit či nezvolit předně-mobilní indexaci

Google nemá žádné plány v tom, že by dovolil vydavatelům zvolit si či nezvolit si předně mobilní indexaci, to vysvětlil analytik trendů a webmaster John Mueller ze společnosti Google v nejnovější edici ASkGoogleWEbmasters.
 
Otázka.
 
Je tu nějaký plán, který eventuálně dovolí správcům webu říci Google, že chtějí být zahrnuti v předně-mobilním indexu nebo alespoň mohou zvážit tuto inkluzi? Některé neodpovídající webové stránky mohou věřit tomu, že jejich mobilní verze stránek je více SEO-přátelská než ta na počítačové verzi,“ zeptal se uživatel DanielM35110466 skrze svůj Twitterový účet. 
 
Odpověď.
 
„S dlouhodobým cílem přesunu všech webových stránek na internetu na předně mobilní indexaci v pohybu, určitě nemáme plán poskytovat možnost zvolit si, jestli budete zahrnuti v takovém či takovém indexu.
 
I když předně-mobilní indexace byla původně oznámena již v listopadu 2016, nenašlo si cestu na příliš mnoho webových stránek. Mueller se tohoto dotkl a vysvětlil: „V tento moment algoritmicky testujeme, abychom viděli, jestli webové stránky jsou připraveny a v případě že ano,  přesouváme je na předně-mobilní indexaci. Abychom určili, jestli je stránka připravená nebo ne, porovnáváme mobilní a počítačové verze, abychom se ujistili, že jsme stále schopni najít všechen obsah, což zahrnuje také strukturovaná data a obrázky.“
 
„Předně-mobilní indexace je odlišitelná od mobilní přátelskosti (náklonnosti),“ také objasnil. „Dokonce webové stránky, které nemají mobilní verze a to vůbec mohou být indexovány úplně v pořádku s mobilním GoogleBotem. Náš cíl je použít předně-mobilní indexaci pro všechny webové stránky v našich výsledcích vyhledávání.“
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Nemožnost odhlásit se či přihlásit na předně-mobilní indexaci znamená, že si nebudeme moci diktovat podmínky, za kterých naše webové stránky jsou procházeny či indexovány, což, zase na druhou stranu, reflektuje realitu, že si nemůžeme zvolit, jaká zařízení naši návštěvníci webových stránek používají, aby k nim dostali přístup.
 
Protože je cíl Google používat předně-mobilní indexaci napříč celou škálou jejich produktů, vydavatelé by se měli ujistit, že jejich mobilní verze webových stránek poskytují plynulou uživatelskou zkušenost a dovolují tak mobilním návštěvníkům přístup ke všemu, co mohou vidět návštěvníci na počítačích. Tohle není důležité jenom proto, že to upřednostňuje Google – většina uživatelů nyní prohlíží internet právě na svých mobilních zařízeních a tím, že budete mít webovou stránku optimalizovanou pro mobilní zařízení, dáváte najevo, že jste schopni nabídnout stejnou kvalitu a obsah i této neustále rostoucí většině.
 
Pokud byste se chtěli dozvědět více o předně-mobilní indexaci.
 
Určitě si prohlídněte náš blog, kde najdete spoustu článků o předně-mobilní indexaci. Tady je také několik zdrojů, které vám mohou pomoci učinit překlenutí na předně-mobilní indexaci co možná nejhladší, byť jsou v angličtině.